بررسی پوکو F5 پرو


پوکو برندیست که زیاد تر در رده گوشی‌‌های اقتصادی فعالیت می‌کند و کم‌تر محصول گران‌قیمتی را در سبد محصولات آن می‌توان اشکار کرد. بااین‌حال پوکو F5 پرو تازه ترین پرچمدار این کمپانیست که در واقع یک قاتل پرچمدار محسوب می‌‌بشود. این گوشی با چیپست قوی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +WQHD و باتری پرظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌‌آمپرساعتی یکی از مدعیان مهم بازار موبایل ایران با قیمت نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است که کاربران بسیاری میانه خرید گوشی در این بازه قیمتی با آن مواجهند. تازه ترین پرچمدار پوکو اکنون به دفتر دیجیاتو آمده و تصمیم داریم در این نوشته بازدید تخصصی آن را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

پوکو چند ماه پیش از تازه ترین نسل تلفنهای رده‌‌بالایش یعنی خانواده پوکو F5 رونمایی کرد. این خانواده دو عضو دارد: پوکو F5 که دستگاهی قوی با مشخصاتی وسوسه‌کننده است و پوکو F5 پرو که نسخه تکامل‌یافته برادر کوچک‌ترش قلمداد می‌‌بشود. پیش‌تر در دیجیاتو بازدید پوکو F5 را خواندید و اکنون نوبت به پوکو F5 پرو رسیده که زیر ذره‌بین ما قرار گیرد. قیمت این گوشی در اغاز ورود به بازار تا بیشتر از ۳۰ میلیون تومان بالا رفت، اما اکنون روال نزولی قیمت پوکو F5 پرو خرید آن را با بودجه ۲۰ میلیون تومانی هم ممکن کرده است. به این علت با یکی از محصولات مورد قیمت این روزهای زیرمجموعه شیائومی در بازار کشورمان سروکار داریم. در ادامه نوشته بازدید پوکو F5 پرو با دیجیاتو همراه باشید.

بازدید ویدیویی پوکو F5 پرو

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات فنی پوکو F5 پرو

نام گوشی شیائومی پوکو F5 پرو
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14 For POCO
دوربین مهم سه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات / بی‌سیم ۳۰ وات
وزن ۲۰۴ گرم
بدنه قاب پشتی شیشه‌‌ای و فریم پلاستیکی / محافظ گوریلا گلس ۵ روی نمایشگر / استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار پاشش قطرات آب
قابلیت‌های جانبی تجهیزبه اسپیکر استریو، حسگر تاثییر انگشت زیر نمایشگر و حمایتاز شبکه ۵G
قیمت مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان

تلفنهای خانواده پوکو F5 را فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا برای بازدید در اختیار دیجیاتو قرار داده است. ۱۹کالا یکی از شناخته‌شده‌‌ترین فروشگاه‌‌های انواع گوشی هوشمند و اکسسوری‌های گوناگون محسوب می‌بشود که با مراجعه به سایت این مجموعه، می‌‌‌توانید از آن بازدید کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۴۵

پوکو F5 پرو ظاهری متفاوت نسبت به برادر کوچک‌ترش دارد و به‌‌سادگی می‌توانید این دو را از یکدیگر تشخیص دهید. پرچمدار تازه پوکو در دو رنگ مشکی و سفید به‌دست کاربران می‌‌‌رسد. زبان طراحی این گوشی شبیه آن‌چه که در پوکو F5 دیدیم نیست؛ چون قاب پشتی آن از جزئیات کاملاً متغیری منفعت می‌‌برد. ماژول دوربین این گوشی شکل مستطیلی دارد و شامل سه دوربین، فلش LED سه‌گانه و نوشته «OIS CAM» با اشاره به برخورداری دوربین این گوشی از لرزشگیر اپتیکال است. لبه‌‌های فلزی ماژول دوربین حالت تیز دارد و اندازه آن چندان کوچک هم نیست. به این علت گمان قرار گرفتن انگشت روی آن میانه تماشای فیلم یا بازی کردن وجود دارد. چیز فرد دیگر جز لوگوی پوکو و علامت ۵G روی این قسمت به‌چشم نمی‌خورد.

ادامه مطلب
شیائومی بادز 5 به گمان زیادً به‌زودی اراعه می‌شود_دریای تکنولوژی

کناره‌های قاب پشتی پوکو F5 پرو تکسچر خاصی دارند که نمود جذابی را به دستگاه بخشیده‌اند. رنگ‌‌‌‌بندی این تکسچرها با وسط قاب پشتی متفاوت بوده و حالت متخلخل را در این تکه تشکیل کرده که جهت نزدیک شدن ظاهر این گوشی نسبت به دیگر رقبای این رده قیمتی می‌‌بشود. در حالی که پوکو F5 از قاب پشتی تقریباً تخت منفعت می‌‌برد، پوکو F5 پرو با قاب پشتی دارای لبه‌های خمیده پا به‌عرصه رقابت گذاشته است. در دست گرفتن این گوشی حس را به‌کاربر القاء می‌‌کند؛ اما باید مواظب لیز خوردن آن از دستانتان و گمان جذب رد چربی و تاثییر انگشت روی آن باشید. جذب لک تاثییر انگشت روی رنگ مشکی این گوشی زیاد تر به‌‌چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌‌‌کنیم برای حل مشکل مذکور از قاب ژله‌ای حاضر در جعبه محصول منفعت گیری کنید.

فریم پلاستیکی پوکو F5 پرو شامل دکمه پاور، کلیدهای ولوم، بلندگوهای استریو، پورت USB-C، میکروفون‌ها، فرستنده مادون قرمز و اسلات سیم‌کارت آن می‌‌بشود. این جزئیات را در پوکو F5 هم دیده بودیم؛ با این تفاوت که دیگر خبری از جک هدفون در این گوشی نیست. بلندگوهای به‌‌کار رفته در پوکو F5 پرو از نوع استریوی دو کاناله می باشند. این بلندگوها توانایی پخش موسیقی و صداهای گوناگون با کیفیت مناسب و بیس قابل‌قبول را دارند؛ اما حجم و بلندی صدای تشکیل شده از این بلندگوها نسبت به آن‌‌چه که در پوکو F5 دیده بودیم کم‌‌تر است. احتمالا این تفاوت زیاد به‌‌‌چشم نیاید اما انتظاراتمان در این قسمت زیاد تر از این‌ها می بود.

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۴۶

روی قاب جلویی پوکو F5 پرو از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی منفعت گیری شده که تقریباً ۸۷.۵ درصد از فضای قاب جلویی را در بر گرفته است. پوکو حفره‌‌ای را بالای این نمایشگر قرار داده تا ماموریت میزبانی از دوربین سلفی دستگاه را برعهده داشته باشد. حسگر تاثییر انگشت پرچمدار تازه پوکو نیز زیر نمایشگرش جا خوش کرده است. بازدید‌های دیجیاتو نشان می‌‌‌دهند که این حسگر توانایی قفل‌‌گشایی گوشی به‌صورت ایمن و شدت بالا را دارد. اگر هم علاقه‌ای به منفعت گیری از این ویژگی بیومتریک برای قفل‌‌گشایی گوشی خود ندارید، می‌‌توانید سراغ منفعت گیری از قابلیت تشخیص چهره بروید که یقیناً امنیت کم‌‌تری دارد.

پوکو F5 پرو کیفیت ساخت مناسبی دارد اما انتظار داشتیم که فریم آن مجدد جنس پلاستیکی نداشته باشد. چینی‌ها برای جلوگیری از تشکیل خط‌‌و‌خش و صدمه روی نمایشگر این گوشی از گوریلا گلس ۵ منفعت گرفته‌اند. قاب پشتی برادر بزرگ‌تر پوکو F5 نیز جنس شیشه‌‌ای دارد که حس منفعت گیری از آن نسبت به قاب‌های پلاستیکی پریمیوم‌تر است. اف ۵ پرو از استاندارد IP53 منفعت‌مند شده تا در برابر نفوذ گردوخاک و پاشش قطرات آب مقاوم باشد، اما این کافی نیست؛ چون زیاد تر تلفنها در این رده قیمتی از استاندارد IP68 برخوردارند. به این علت به‌‌‌‌نظر می‌رسد که زمان تحول استراتژی پوکو و افزودن این ویژگی به گوشی‌‌‌هایش فرا رسیده است.

ادامه مطلب
شیائومی می‌خواهد تا آخر 2024 نزدیک به 120 هزار خودروی SU7 اراعه کند_دریای تکنولوژی

نمایشگر

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۴۷

پوکو F5 پرو با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ از کاربرانش میزبانی می‌‌‌کند. پنل این نمایشگر بهترین نمونه به‌‌کار رفته بین همه گوشی‌‌های پوکو محسوب می‌‌بشود. پخش فیلم، بازی کردن، وب‌گردی و انجام هر کار فرد دیگر با پوکو F5 Pro به‌لطف این نمایشگر باکیفیت کاملاً لذت‌قسمت است. رزولوشن بالای این نمایشگر نیز تبدیل نمایش تصاویر به‌صورت کاملاً شارپ و آشکار می‌بشود. به‌لطف پوشش ۱۰۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 و دقت رنگی بالا، محتوای پخش شده روی نمایشگر زنده و دلنشین به‌نظر می‌رسد.

به‌‌‌حرف های پوکو حداکثر روشنایی نمایشگر پرچمدار این شرکت تا سقف ۱۴۰۰ نیت بالا می‌‌رود. این یعنی برای منفعت گیری از پوکو F5 پرو زیر تابش مستقیم خورشید نیز مشکلی نخواهید داشت. حمایتاز پخش ویدیو‌های +HDR10 و دالبی‌ویژن یکی دیگر از مشخصات نمایشگر نماینده پریمیوم پوکو است.

بررسی پوکو F5 پرو
پوکو F5 و پوکو F5 پرو

نمایشگر پوکو F5 پرو در کنار کیفیت رضایت‌قسمت، شدت زیاد بالایی هم دارد و همین ویژگی آن را به‌انتخابی مناسب برای گیمرها بدل می‌کند. ترکیب نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی با نرخ مثالبرداری لمسی ۴۸۰ هرتزی توانایی‌ای پرسرعت با تأخیر زیاد کم را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد. پوکو F5 پرو در این حالت جواب‌‌دهی زیاد سریعی دارد و برای انجام بازی‌هایی با شدت عمل بالا کارکرد جذابی را به‌نمایش می‌‌گذارد. پوکو امکان تنظیم خودکار نرخ رفرش را هم در اختیار کاربران قرار داده که در این حالت تنظیمات نرخ رفرش بر پایه منفعت گیری کاربر روی حالت‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد. در کل نمایشگر پوکو اف ۵ پرو یکی از بهترین‌‌ها در بازه قیمتی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۴۸

پوکو در تلفنهای رده‌‌بالایش به‌‌طور پیش‌فکر از رابط کاربری MIUI 14 For Poco منفعت گرفته که آخرین نسخه رسمی از رابط کاربری MIUI قلمداد می‌بشود تا در نهایت HyperOS جای آن را بگیرد. پوسته MIUI For Poco تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد MIUI دارد و ناظر سبک‌سازی در آن هستیم، اما قابلیت‌‌‌های کاربردی این پوسته هم چنان در آن نگه داری شده‌اند. پوکو F5 پرو در کنار منفعت‌مندی از MIUI 14، به اندروید ۱۳ نیز تجهیزشده است. هرچند به‌نظر می‌رسد که تنها ۲ سال به‌روزرسانی اساسی اندروید برای پوکو F5 پرو از راه می‌رسد. این در حالیست که رقبای این گوشی از برند سامسونگ همانند گلکسی S23 FE از حمایتنرم‌افزاری طویل‌تری برخوردارند و نزدیک به ۲ سال زیاد تر این به‌روزرسانی مهم را دریافت خواهند کرد. به این علت به‌نظر می‌رسد که این زیرمجموعه شیائومی باید هرچه سریعتر سیاست‌هایش را تحول داده و تمرکز بیشتری روی حمایتاز محصولاتش داشته باشد.

ادامه مطلب
سرفیس پرو تازه با نمایشگر OLED و اسنپدراگون ایکس معارفه شد + ویدیو_دریای تکنولوژی

توانایی منفعت گیری از MIUI 14 For Poco روی پوکو F5 پرو به‌نوع خود دلنشین و دلنشین‌‌دقت می بود. این نسل از MIUI قابلیت‌های اختصاصی‌ای را برای سفارشی‌‌سازی به‌ارمغان می‌آورد. این شخصی‌سازی‌ها به‌شما اجازه خواهند داد که ظاهر گوشی را دقیقاً همان گونه که می‌خواهید تحول دهید. تم استور شیائومی یکی از کامل‌ترین‌ها در نوع خود است که به‌لطف آن، مجموعه‌ای گسترده و پر تعداد از تم‌ها با سبک‌و‌سیاق گوناگون را در دسترستان قرار می‌دهد. این تم استور شامل موارد فرد دیگر از جمله انواع تصاویر عرصه ثابت یا متحرک، فونت‌های پرطرفدار، صفحات قفل شخصی‌سازی شده و حتی رینگتون‌های گوناگون نیز می‌بشود.

در MIUI 14 For Poco امکانات جدیدتری هم افزوده شده‌اند تا با یکی از غنی‌ترین پوسته‌های اختصاصی در اندروید سروکار داشته باشیم. یکی از کاربردی‌ترین امکانات تازه در MIUI، پنجره‌های شناور می باشند. این قابلیت از طریق نوعی اسلایدر روی یکی از لبه‌های کناری نمایشگر قرار می‌گیرد و با سوایپ آن به‌سمت داخل، دسترسی سریع به همه اپ‌های حاضر روی گوشی فراهم می‌گردد. وجود اسلایدرهای مخصوص Video Toolbox و Game Turbo هم تنظیمات اختصاصی را برای تماشای ویدیو و بازی کردن به‌ارمغان می‌آورند تا توانایی‌ای حرفه در منفعت گیری از دستگاه داشته باشید. ویجت‌های جدیدتر و سازگاری زیاد تر با تم رنگی Material You از دیگر ویژگی‌های تازه MIUI 14 در Poco F5 Pro می باشند.

شیائومی در نسل تازه MIUI روی کارکرد و مالتی‌تسکینگ تمرکز خاصی داشته است. به‌حرف های این شرکت، پوسته MIUI 14 تقریباً ۶۰ درصد روان‌تر از قبل شده تا توانایی کاربری پرسرعت‌تری را اراعه دهد. این نوشته روی پوکو F5 پرو نیز به‌وضوح مشاهده می‌بشود. به این علت هیچ خبری از لگ و کندی روی آن نیست.

کارکرد سخت‌‌افزاری

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۴۹

پوکو به‌رسم همیشه از چیپستی یقین برای قدر‌ت‌بخشی به بهترین تلفنهایش در نظر گرفته است. این بار نیز در پوکو F5 پرو ناظر تعبیه چیپست پرچمداران سال قبل، یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ هستیم. پیش‌‌‌تر شیائومی از این چیپ در شیائومی ۱۲T پرو (بازدید دیجیاتو) منفعت گرفته می بود. حال چیپست ۴ نانومتری قوی کوالکام تبدیل به قلب تپنده پرچمدار پوکو شده تا حتی در سخت‌‌ترین شرایط بتوانید به قوت آن اتکا کنید. پردازنده هشت هسته‌‌‌‌ای شامل هسته‌‌های Cortex-A710 و Cortex-A510 در کنار هسته قوی Cortex-X2 با حداکثر فرکانس کاری ۳.۰ گیگاهرتزی قوت پردازشی بالایی را برای این گوشی به‌‌ارمغان می‌آورد. پردازشگر Adreno 730 نیز ماموریت اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی را برعهده دارد. ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز این ترکیب را کامل کرده‌اند.

نوبت به بازدید کارکرد سخت‌‌‌افزاری پوکو‌‌ F5 پرو در بنچمارک‌های معتبر، یعنی انتوتو، گیک‌‌‌بنچ، پی‌سی‌‌مارک و تری‌دی‌‌مارک می‌رسد.

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۵۰

پرچمدار تلفنهای پوکو به‌‌لطف ترکیب سخت‌‌افزاری، عملکردی در تراز پرچمداران دارد. نتایج تست‌های انجام شده توسط دیجیاتو نیز این نوشته را قبول می‌‌‌کنند. پوکو اف ۵ پرو توانست پرقدرت از همه تلفنهای هم‌‌‌‌رده‌‌‌اش ظاهر بشود. تنها دستگاهی که قوت پردازشی بهتری نسبت به این گوشی دارد، شیائومی ۱۳T پرو است که یقیناً برای خرید آن باید ۴ میلیون تومان هزینه بیشتری را بپردازید. در جدول زیر نگاهی به امتیازات بنچمارک کسب شده توسط Poco F5 Pro و دیگر رقبای هم‌قیمت آن داریم:

ادامه مطلب
مشخصات و قیمت شیائومی 14 اولترا با بدنه تیتانیومی افشا شد
نام گوشی Antutu V10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited
پوکو F5 پرو ۱۳۴۱۶۶۳ ۱۳۱۶ ۴۱۱۶ ۱۴۳۰۷ ۸۳۰۰ ۲۰۷۷
گلکسی S23 FE ۱۱۶۹۵۳۰ ۱۶۰۶ ۳۹۳۱ ۱۳۷۵۷ ۸۷۰۵ ۲۱۹۴
شیائومی ۱۳T ۸۸۹۳۱۱ ۱۱۲۱ ۳۸۰۵ ۱۳۳۲۳ ۶۳۶۶ ۱۶۷۱
شیائومی ۱۳T پرو ۱۵۲۲۰۲۰ ۱۲۹۲ ۴۰۹۱ ۱۴۶۰۴ ۱۴۳۰۳ ۳۳۱۶

با وجود این‌‌‌که پوکو F5 پرو قوت پردازشی زیاد بالایی دارد، اما قرار نیست بی‌نقص باشد. چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهینه‌تر از نسخه استانداردش عمل می‌کند اما هم چنان مشکلات داغی آن را با خود یدک می‌‌کشد. به این علت اگر زیاد با گوشی خود بازی می‌کنید یا کارهایی همانند ادیت عکس و تدوین ویدیو انجام می‌دهید، گمان رسیدن گوشی به مرحله Overheat وجود دارد. یقیناً به‌نظر می‌رسد که حتی بعد از ابراز این مشکل خبری از کم شدن کارکرد نخواهد می بود؛ چون پوکو F5 پرو در تست پایداری ۳DMark با هیچ‌گونه کم شدن عملکردی روبه رو نشد.

در این بازدید دیجیاتو تصمیم گرفتیم که سه بازی نقل روز یعنی کال‌آو‌دوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز و یکی از سنگین‌ترین بازی‌ها یعنی گنشین ایمپکت را روی پوکو F5 پرو اجرا کنیم. نتیجه امر همانی می بود که انتظار داشتیم. این گوشی به‌راحتی از بعد اجرای دو بازی اول بر می‌آید و کوچک‌ترین چالشی میانه انجام این پروسه در بیشترین تنظیمات گرافیکی هم ندارند. در گنشین ایمپکت اما اوضاع مقداری فرق می‌کند. پوکو F5 پرو این بازی را هم چنان روان و تقریباً بدون مشکل اجرا می‌کند؛ اما برخلاف پوکو F5 زیاد سریع داغ می‌بشود. این نوشته تا حدی می‌تواند کاربر را اذیت کند، اما در کل کارکرد دستگاه در اجرای بازی‌ها کاملاً رضایت‌قسمت است.

دوربین

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۵۱

پوکو F5 پرو از همان مجموعه دوربین‌های به‌کار رفته در برادر کوچک‌ترش منفعت می‌برد. این دوربین‌ها در رده قیمتی پوکو F5 که نزدیک به ۵ میلیون تومان کم‌تر است، نتایج چندان جالبی نداشت. به این علت دوربین‌های پوکو F5 پرو نیز در برابر رقبایی چون شیائومی ۱۳T و گلکسی S23 FE (بازدید دیجیاتو) حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در هر صورت ادامه بازدید را به مرور نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین‌های پوکو F5 پرو تعلق می‌دهیم، اما پیش‌از آن نگاهی به مشخصات این دوربین‌ها بیندازید:

  • دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه سنسور ۰.۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری / ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۰.۲۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری / ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
  • دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۵
  • قابلیت فیلم‌برداری ۸K با نرخ ٢۴ فریم بر ثانیه / ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

سیستم دوربین تعبیه شده در پوکو F5 پرو قابلیت خاصی جز لرزشگیر اپتیکال ندارد. دوربین عریض این گوشی حداقل روی کاغذ قابل‌قبول است، اما دوربین فوق‌عریض و سلفی آن چندان دلنشین به‌نظر نمی‌رسند. دوربین ماکروی دستگاه نیز عملاً کاربردی ندارد و در این بازدید به آن نمی‌پردازیم. درنهایت نوبت به نمونه تصاویر این دوربین‌ها می‌رسد.

دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی پوکو F5 پرو از سنسوری ۰.۵ اینچی به‌نام آمنی‌‌‌ویژن OV64B40 منفعت گیری می‌کند. اگر در نور روز و شرایط نوری مناسب عکاسی کنید، این دوربین دستتان را در حنا نخواهد گذشت. عکس‌های گرفته شده با دوربین مهم پوکو F5 پرو در شرایط مطلوب می‌توانند رضایت کاربران را از جهات گوناگون همانند شارپنس، دقت رنگ، کنتراست، شفافیت و جزئیات جلب نمایند. گستره دینامیکی این تصاویر نیز متعادل بوده و به‌هم‌ریختگی نوری در آن‌ها مشاهده نمی‌بشود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید گوشی موبایل از ٣ تا ۶۰ میلیون تومان

در شب اوضاع مقداری فرق می‌‌کند. برای عکاسی با پوکو F5 پرو در شب و شرایط نوری نه‌چندان مناسب نظر می‌‌کنیم که حالت شب (Night Mode) آن را روشن کنید. در این حالت زمان ثبت عکس‌ها مقداری زیاد تر می‌بشود تا در عوض با پردازش عکس بهتر، خروجی شارپ‌تر و آشکار‌تری به‌‌دستتان برسد. این حالت روی پوکو F5 چندان خوب عمل نمی‌‌کرد، اما در برادر بزرگ‌ترش نتیجه‌قسمت است. به این علت اگر میانه عکاسی در شب‌‌‌زمان منبع نور مناسبی در عکس وجود داشته باشد، با به‌کارگیری حالت شب می‌‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید. در روبه رو اگر تصمیم عکاسی با پوکو F5 پرو در محیط‌های تاریک را داشته باشید به گمان زیادً با مشکلاتی اعم از اعوجاج تصاویر و از دست رفتن جزئیات روبه رو شوید.

نوبت به دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی Poco F5 Pro می‌رسد. این دوربین تفاوتی با نمونه مورد منفعت گیری در گوشی‌‌‌های ارزان‌‌قیمت‌تر پوکو ندارد و بهتر می بود که چینی‌‌ها حسگر گسترش یافتهتری را در این قسمت به‌کار بگیرند. ذر کل اگر بخواهید عکسی با زاویه دید فوق‌عریض بگیرید، باید شرایط نوری زیاد خوبی را برای این دوربین فراهم کنید. در غیر این‌صورت با عکاسی در شرایط نوری نامناسب به گمان زیادً خروجی‌های این دوربین باب میلتان نخواهد می بود. افتجزئیات و کشیدگی عکس در گوشه‌های عکس نیز به‌وضوح مشاهده می‌بشود.

دوربین سلفی پوکو F5 پرو نیز در حفره بالای نمایشگر آن جا خوش کرده و رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد. این دوربین نیز کارتان را در گرفتن عکس‌های سلفی تکی و گروهی راه می‌اندازد، اما کیفیت آن از دیگر رقیب ها کم‌تر بوده و جزئیاتی همانند بافت صورت و لباس را به‌خصوص در شب، چندان دقیق ثبت نمی‌کند. در کل مجموعه دوربین‌‌های پوکو F5 پرو قابل‌قبول می باشند؛ اما اگر کیفیت دوربین برایتان در برتری است، گوشی‌‌های دیگر این رده قیمتی همانند شیائومی ۱۳T (بازدید دیجیاتو) یا گلکسی S23 FE در این قسمت یک سروگردن بالاتر می باشند. 

باتری و شارژ

بررسی پوکو F5 پرو
نقد و بازدید پوکو F5 پرو؛ پرچمدار اقتصادی پوکو ۵۲

پوکو F5 پرو برای فراهم انرژی خود به باتری ۵١۶۰ میلی‌آمپرساعتی متکیست. این باتری ظرفیت بیشتری نسبت به نمونه به‌‌کار رفته در پوکو F5 دارد، اما درنهایت شارژدهی آن روی پوکو F5 پرو چطور خواهد می بود؟ تست باتری PCMark از دوام تقریباً ١١ ساعته پوکو F5 پرو خبر می‌دهد. این در حالیست که پوکو F5 با وجود ظرفیت باتری کم‌تر در همین تست نزدیک به ١۴ ساعت دوام می‌آورد. به این علت می‌توان او گفت که پوکو F5 پرو با وجود منفعت‌مندی از باتری پرظرفیت، شارژدهی خوبی دارد اما نه در حد انتظارات. اگر کارکرد روزمره‌تان در حد وب‌گردی، تماشای فیلم، عکاسی و بازی کردن باشد می‌توانید نزدیک به ١ روز این گوشی را بدون نیاز به شارژ مجدد همراه خود داشته باشید.

پوکو F5 پرو از فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی حمایتمی‌کند. خوشبختانه چینی‌ها شارژری با همین توان را در جعبه دستگاه قرار داده‌اند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه بابت شارژر نخواهید داشت. بر پایه تست‌های دیجیاتو، شارژ کامل دستگاه به نزدیک به ۵۰ دقیقه زمان ملزوم دارد که رقم جذابیست. به‌لطف حمایتاز قابلیت شارژ بی‌سیم نیز می‌توانید پوکو F5 پرو را با توان ٣۰ وات شارژ کنید.

جمع‌بندی بازدید پوکو F5 پرو

بررسی پوکو F5 پرو
پوکو F5 پرو (بالا) و پوکو F5 (پایین)

پوکو F5 پرو قرار نیست برای همه کاربران انتخاب خوبی باشد، بلکه قشر خاصی از خریداران می‌توانند به تهیه این گوشی فکر کنند. اگر منفعت‌مندی از کارکرد سخت‌افزاری قوی، نمایشگر باکیفیت، قابلیت شارژ سریع سیمی و بی‌سیم و شارژدهی باتری خوب را برای خرید گوشی بعدی‌تان در برتری قرار داده‌اید، می‌توانید به خرید پوکو F5 پرو هم فکر کنید.

در غیر این‌صورت اگر به‌جستوجو مواردی چون دوربین‌های پیشرفته، برخورداری از حداقل استاندارد IP67 و حمایتنرم‌افزاری طویل‌زمان در گوشی جدیدتان هستید، بهتر است در انتخاب این گوشی تجدید نظر کنید. پوکو F5 پرو مدل ١٢/۵١٢ گیگابایتی با قیمت نزدیک به ٢۰ میلیون تومان قابل خریداریست.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها