«جک ما»، هم‌بنیان‌گذار علی بابا، وارد تجارت مواد غذایی شده است


«جک ما» کارآفرین و موسس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک یعنی علی بابا، انگارً در حال حرکت به سمت تجارت مواد غذایی است. بر پایه گزارش رسانه‌ها، جک ما به‌تازگی یک شرکت تازه مواد غذایی به‌ نام «Hangzhou Ma’s Kitchen Food» راه‌اندازی کرده است.

این شرکت در فروش مواد غذایی از قبل‌ بسته‌بندی‌شده فعالیت می‌کند و در حوزه خرده فروشی محصولات کشاورزی وجود دارد. به‌نظر می‌رسد جک ما از سال ۲۰۱۹ به تجارت در حوزه محصولات کشاورزی علاقه‌مند شده است. گزارش‌ها مشخص می کند که اندوخته ثبت‌شده برای این شرکت ۱۰ میلیون یوان چین معادل ۱.۴ میلیون دلار است.

«جک ما»، هم‌بنیان‌گذار علی بابا، داخل تجارت مواد غذایی شده است ۴

جک ما انگارً داخل صنعت غذایی و کشاورزی شده است

به نظر می‌رسد علاقه جک ما به صنعت کشاورزی در پی سرکوب کسب و کارهایش توسط دولت و در سال ۲۰۲۰ شکل گرفته است. بعد از آن که او با سخنرانی انتقادی درمورد سیستم نظارتی مالی چین خشم پکن را برانگیخت، علاقه به صنعت کشاورزی در وی شکل گرفت.

ادامه مطلب
هواوی به گمان زیادً به‌زودی در بازار تلفنهای تاشو از سامسونگ پیشی می‌گیرد

جک ما به زمان دو سال، چندان در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد. ثروت شخصی او نیز افت یافت و شرکت‌هایش صدها میلیارد دلار زیان کردند. جک ما در چند سال قبل، میانه تحصیل در رشته کشاورزی به دور دنیا نیز سفر کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۱، جک ما به اسپانیا رفت و در رابطه کشاورزی و فناوری مربوط به مسائل زیست محیطی آموزش دید. او این چنین برای تحصیل در رشته کشاورزی به کشورهای هلند، ژاپن و تایلند نیز سفر کرده است.

ادامه مطلب
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال ۲۰۲۳ اعلام شدند

در ماه می، کالج توکیو خبرداد که جک ما در حال تحقیق و تدریس در حوزه کشاورزی پایدار و تشکیل مواد غذایی است. وی در سال ۲۰۱۹ از علی بابا بازنشسته شد. حال باید دید در کسب‌وکار تازه خود چه برنامه‌هایی را جستوجو می‌کند.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *