تعداد مرگ‌و‌میرهای ناشی از گرما تا سال 2050 پنج برابر بیشتر می‌شود


یک تیم بین المللی از کارشناسان اظهار کرده‌اند که به گمان زیادً در دهه‌های آینده تقریباً پنج برابر مرگ‌و‌میر زیاد تر به علت گرما شدید وجود داشته باشد. آن‌ها در بیانیه خود هشدار داده‌اند که عدم دقت به تغییرات آب‌و‌هوایی «سلامت بشریت را در خطر جدی قرار می‌دهد.»

بر پایه گزارش سالانه بزرگ Lancet Countdown که توسط محققان و موسسات برجسته سراسر جهان انتشار می‌بشود، این گرمای کشنده تنها یکی از راه‌هایی است که منفعت گیری روزافزون سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

هشدار درمورد گرما شدید و خطرناک آینده

تعداد مرگ‌و‌میرهای ناشی از گرما تا سال ۲۰۵۰ پنج برابر زیاد تر می‌بشود ۹

آن‌ها در گزارش خود هشدار می‌دهد که خشکسالی میلیون‌ها نفر را در معرض خطر گرسنگی قرار می‌دهد، علتمی‌بشود پشه‌ها زیاد تر از هر زمان فرد دیگر افزایش اشکار کنند، بیماری‌های عفونی زیاد تر می‌بشود و سیستم‌های بهداشتی برای مقابله با این مشکلات به مشکل خواهند خورد.

از جمله آمار دلواپس‌کننده در گزارش Lancet Countdown می‌توان به این مسئله اشاره کرد که سال قبل مردم سراسر جهان به‌طور متوسط ۸۶ روز در معرض دمای تهدیدکننده قرار گرفته‌اند. این چنین تعداد افراد بالای ۶۵ سال که در تاثییر گرما جان خود را از دست داده‌اند، از بازه وقتی ۱۹۹۱-۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳-۲۰۲۲ نزدیک به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
۵ نشانه این که همکارانتان از شما سوءاستفاده می‌کنند_دریای تکنولوژی
آخرین مطالب
تعداد مرگ‌و‌میرهای ناشی از گرما تا سال 2050 پنج برابر
تعداد مرگ‌و‌میرهای ناشی از گرما تا سال ۲۰۵۰ پنج برابر زیاد تر می‌بشود ۱۰

«مارینا رومانلو»، مدیر اجرایی Lancet Countdown با دقت به این نتایج می‌گوید که آن‌ها می‌توانند نشانه‌های اولیه خطر بزرگی برای آینده باشند.

نتایج این برسی وحشتناک در وقتی انتشار شده است که انتظار می‌رود ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال در تاریخ بشر باشد. هفته قبل سرویس تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا خبرداد که میانگین دمای هوای جهانی در اکتبر قبل ۰.۴ درجه سانتیگراد گرم‌تر از بیشترین مقدار ثبت‌شده قبلی برای ماه اکتبر (در سال ۲۰۱۹) بوده است. با وجود این داده‌ها، دانشمندان اکنون به‌طور «تقریباً قاطعانه» اظهار کرده‌اند که ۲۰۲۳ گرم‌ترین سالی خواهد می بود که تا بحال به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب
نگاهی به گک GS3، ماشین مدرن و وارداتی چینی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها