بی‌توجهی اسپیس‌ ایکس به اصول ایمنی، کارمندان زیادی را مجروح کرده است


اسپیس ایکس که از جمله با اهمیت ترین شرکت‌های صنعت فضایی محسوب می‌بشود، انگار به ایمنی کارمندان خود دقت بسیاری ندارد، چون بر پایه تحقیقات جدیدی که انتشار شده، تا بحال ۶۰۰ کارمند در محل کار این شرکت مجروح شده‌اند و حتی یک مورد مرگ گزارش شده است.

رویترز در گزارش خود با چند کارمند جاری و اسبق اسپیس ا‌یکس سخن بگویید کرده و اسبق آن‌ها را بازدید کرده است. مطابق این گزارش، بیشتر از ۱۰۰ کارگر حادثه بریدگی یا جراحت، ۲۹ نفر شکستن استخوان‌ها یا دررفتگی، ۱۷ نفر «له‌شدن» دست یا انگشتان خود و ۹ نفر صدمه‌های سر همانند شکستگی جمجمه یا ضربه مغزی را گزارش کرده‌اند. این چنین پنج گزارش سوختگی و برق‌گرفتگی، هشت حادثه تبدیل قطع عضو و هفت جراحت چشم در کارخانه‌های اسپیس ایکس روی داده است.

مشکلات محل کار اسپیس ایکس

بی‌توجهی اسپیس‌ ایکس به اصول ایمنی، کارمندان بسیاری را مجروح کرده است ۴

کارمندان اسپیس ایکس محل کار این شرکت را آشفته توصیف کرده‌اند که در آن کارمندان زیاد تر آموزش داده نمی‌شوند و سختی بیشتر از اندازه کار آن‌ها علتمی‌بشود تا از رویکردهای ایمنی چشم‌پوشی بشود. «تام مولین»، مهندس اسبق اسپیس ا‌یکس به رویترز او گفت:

«فکر ایلان ماسک مبنی بر این‌که اسپیس ایکس مأموریت دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مریخ برود و بشریت را نجات دهد، در همه تکه‌های شرکت نفوذ کرده است. این شرکت کنار گذاشتن هرچیزی ازجمله ایمنی کارمندان را که امکان پذیر دستیابی به این مقصد را مختل نماید، توجیه می‌کند.»

اسپیس ا‌یکس هم چنان گزارش مربوط به حوادث محل کار خود را به اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA) اراعه نکرده است. OSHA و کالیفرنیا OSHA که رگولاتوری‌های دولتی ایمنی در محل کار محسوب خواهد شد، اسپیس‌ ایکس را به علت تخلفات مربوط به مرگ یک کارگر و هفت حادثه تازه دیگر، مجموعاً ۵۰,۸۳۶ دلار جریمه کرده‌اند. در روبه رو، اسپیس‌ ایکس اتهامات مربوط به نادیده‌گرفتن ایمنی کارگران را رد کرده است.

ادامه مطلب
ایلان ماسک می‌خواهد تا پایان 2024 ایکس را به جایگزین بانک‌ها تبدیل کند



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها