اولین پیوند کامل چشم با موفقیت در نیویورک انجام شد


تیمی از جراحان نیویورکی موفق شدند تا اولین پیوند کامل چشم را انجام بدهند. هرچند تا این مدت اشکار نیست که بینایی بیمار از طریق چشم اهدایی بازگردانده می‌بشود، اما از عمل پیوند انجام‌شده به‌گفتن یک پیشرفت بزرگ در عرصه پزشکی یاد شده است.

بر پایه گزارش‌های حاضر، در این جراحی پیشگامانه بخشی از صورت و کل چشم چپ (از جمله منبع خون و عصب بینایی آن) یک اهداکننده به کارگری که در سال ۲۰۲۱ از شوک الکتریکی ۷۲۰۰ ولتی جان سالم به در برد پیوند زده شده است. «آرون جیمز» ۴۶ ساله در جریان این حادثه صدمات بسیاری دید و علاوه بر چشم چپ خود، بازوی چپ، بینی و لب‌ها، دندان‌های جلو و ناحیه گونه چپ و چانه خود را از دست داد.

او سپس به NYU Langone Health که یک مرکز پزشکی پیشرو در عرصه پیوند صورت است مراجعه کرد و در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) جراحی ۲۱ ساعته او انجام شده است.

ادامه مطلب
کوه یخ غول‌پیکر 380 کیلومترمربعی از جنوبگان جدا شد_دریای تکنولوژی
اولین پیوند کامل چشم با پیروزی در نیویورک انجام شد ۹

اکنون با گذشت نزدیک به شش ماه از زمان جراحی، تیم NYU Langone Health توضیح می‌دهد که چشم پیوند‌شده نشانه‌های مهمی از سلامتی همانند عروق خونی خوب و شبکیه چشم امیدبخش را نشان داده است. یقیناً بیمار تا این مدت بینایی خود را دریافت نکرده است.

پیوند کامل یک چشم از قدیم‌الایام نوشته قابل‌توجهی در علم پزشکی بوده است. هرچند محققان تا بحال موفق به انجام این کار در حیوانات شده بودند (و در آن‌ها بینایی تا حدی بازیابی شده است) اما تا بحال هیچ زمان برای یک انسان زنده انجام نشده است. این چنین تا بحال پزشکان فقط قادر به پیوند قرنیه چشم بوده‌اند که در این پیشرفت تازه، چشم به‌طور کامل پیوند زده شده است.

ادامه مطلب
بهترین فیلم های درام و داستانی

برگشت بینایی با پیوند چشم

1699606932 980 اولین پیوند کامل چشم با پیروزی در نیویورک انجام شد
اولین پیوند کامل چشم با پیروزی در نیویورک انجام شد ۱۰

اما در رابطه برگشت بینایی این بیماری، «کیا واشنگتن»، استاد جراحی پردیس پزشکی Anschutz «دانشگاه کلرادو» که ۱۵ سال در همین عرصه کار کرده است، توضیح می‌دهد با دقت به وقتی که از جراحی قبل است، دور از انتظار به نظر می‌رسد که جیمز بینایی خود را به دست بیاورد، اما هیچ زمان نمی‌توان او گفت که این چنین چیزی غیرممکن است.

هرچند این جراحی یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌بشود، اما به حرف های واشنگتن برای برگشت بینایی باید از رویکردهای پیشرفته فرد دیگر همانند ژن درمانی نیز در تحقیقات آینده پشتیبانی گرفت.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها