راهنمای بازدید از موزه های آستان قدس رضوی


سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمانی که به سایت فلای تودی سر می‌زنید تا یکی از بهترین بلیط‌ها به مقصد مشهد را انتخاب کنید، در زمان حضورتان شاید دوست داشته باشید تا بازدیدی از موزه‌های آستان قدس رضوی هم داشته باشید.

موزه آستان قدس رضوی یکی از جاذبه‌های تاریخی در شهر مشهد است که می‌توانید از آن دیدن کنید. در این مکان که وسعت زیادی دارد آثار جالبی به چشم می‌خورد که به‌دلیل نزدیکی به حرم موقعیت خوبی برای بازدید خواهد بود.

سفر با فلای تودی و تماشای موزه آستان قدس رضوی

شما برای آماده‌کردن مقدمات سفر خود به شهر مشهد به چه چیزی نیاز دارید؟ بدون شک اولین و مهم‌ترین مورد رزرو یک بلیط است که اگر بخواهید از طریق مسیر هوایی یا ریلی بروید خرید اینترنتی از طریق فلای تودی بهترین انتخاب خواهد بود.

ادامه مطلب
کشف یک گور دسته‌جمعی از تمدن مایا با بیشتر از ۱۰۰ قربانی!_دریای تکنولوژی

درصورتی‌که ساکن شهر اصفهان هستید و به‌دنبال تهیه بلیط اصفهان مشهد باشید، یکی از معتبرترین پلتفرم‌های داخلی برای این منظور فلای تودی است که فرایند خرید آسان و راحتی دارد.

آنچه باید درباره تاریخچه موزه آستان قدس بدانید

به‌دلیل ارادت مردم به امام رضا (ع) از گذشته دور بسیاری از بازدیدکنندگان هدایایی را به این آستان تقدیم می‌کردند. با گذشت زمان و افزایش تعداد این هدایا برای اینکه فضای مناسبی برای قراردادن آن‌ها ایجاد شود موزه آستان قدس پایه‌گذاری شد.

در سال ۱۳۱۶ در نزدیکی مسجد گوهر شاد و مقبره شیخ بهایی بنای مرکزی موزه  با مساحتی نزدیک به ۵۷۰۰متر ساخته شد که وظیفه طراحی و معماری این مکان بر عهده اندره گدار فرانسوی قرار داشت.

در سال ۱۳۵۱ نیز اشیا باارزشی که در این موزه نگهداری می‌شد را به تالار تشریفات آستان قدس رضوی انتقال دادند که در طول سال‌ها نیز مجموعه‌های متنوعی در قالب گنجینه در بخش مرکزی این موزه به نمایش درآمد.

معرفی آثاری که در بخش مرکزی آستان قدس رضوی وجود دارد

موزه مرکزی آستان قدس رضوی به‌عنوان یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی در شهر مشهد به‌شمار می‌رود که تعداد زیادی گنجینه را در خود جای می‌دهد و به شرح زیر هستند.

ادامه مطلب
مبین ها است اراعه دهنده ارزان‌ترین سرور مجازی و اختصاصی ایران

گنجینه تاریخ حرم رضوی در موزه مرکزی

قدیمی‌ترین بخش موزه آستان قدس رضوی گنجینه تاریخ نام دارد که در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و آثاری که در این بخش قرار دارد نشان‌دهنده حوادث و رویدادهایی تاریخی حرم است.

اگر با فلای تودی بلیط سفر به مشهد را خریداری کردید، در زمان حضور و بازدید از این بخش موزه می‌توانید اشیای مختلفی همچون درهای چوبی متعلق به دوران ایلخانی، سنگاب تاریخی خوارزم شاهی، محراب‌های زرین فام، ظروف تطهیر و پنجره فولاد دوره تیموری را ببینید.

گنجینه تاریخچه پستی و تمبر

در این بخش از موزه انوع تمبرها و اقلام پستی ایران و سایر نقاط جهان که توسط کلکسیون‌دارها و کارشناسان این حوزه جمع‌آوری شده در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد، برخی از آثار عبارت‌اند از:

  • اولین تمبر پستی جهان
  • کارت پستال‌ها، تمبرها و نامه‌های ایرانی مربوط به دوران قاجار تا کنون
  • تمبرهای مختلفی از سایر نقاط دنیا

گنجینه اسکناس و سکه آستان قدس

کلکسیونی ارزشمند از متنوع‌ترین سکه‌های قدیمی ایران و جهان در این گنجینه از موزه مرکزی آستان قدس رضوی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل سکه‌های مربوط به پیش از اسلام، دوره اسلامی، از زمان مغول تا دوران قاجار و بسیاری موارد دیگر است.

ادامه مطلب
خطر جاسوسی؛ این مطلب‌رسان‌ها را همین اکنون از گوشی خود پاک کنید!

بعد از اینکه بلیط خود را به مقصد مشهد از طریق فلای تودی رزرو کردید، با حضور در این مکان می‌توانید در گنجینه اسکناس با واحدهای پولی ایران و تاریخچه استفاده از آن‌ها در طول دوران‌های مختلف آشنا می‌شوید.

گنجینه هنرهای تجسمی در موزه آستان قدس

آثار هنری افراد ایرانی و خارجی همچون کمال الملک، درویش کاتبی، ویلیام جیمز، تونی بردینیون، رسول شفقی و برخی هنرمندان دیگر در گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدی رضوی قابل مشاهده است که برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب توجه خواهد بود.

گنجینه آبزیان در موزه آستان قدس

در طبقه اول از ساختمان مرکزی بخشی تحت عنوان گنجینه آبزیان قرار دارد که نمونه‌هایی کمیاب از موجودات دریایی ایران را می‌توانید در این محل ببینید و شامل ۲ قسمت مربوط به نرم‌تنان و موجودات تاکسیدرمی است. شما می‌توانید برای خرید بلیط سفر به مشهد به‌منظور بازدید از این جاذبه زیبا، سری به فلای تودی بزنید.

گنجینه نجوم در آستان قدس رضوی

یکی دیگر از گنجینه‌های ارزشمندی که می‌توانید در این موزه بزرگ تماشا کنید وسایل نجوم مانند دوربین چشمی، انواع تلسکوپ‌‌های شکستی و انعکاسی و بسیاری از ابزارهای نجومی دریایی هستند.

در گنجینه ساعت آستان قدس گذر زمان را ببینید

اگر می‌خواهید زیباترین و جالب‌ترین ساعت‌های آفتابی و مکانیکی، شاخص مثلثی، قطب‌نما و قبله‌نماهای متنوع را در موزه آستان قدس رضوی از نزدیک ببینید می‌توانید با مراجعه به فلای تودی یکی از مناسب‌ترین بلیط‌های مشهد را رزرو کنید.

ادامه مطلب
اپسیلون گاو، ستاره‌ای با سیاره

میراث تختی در گنجینه مدال موزه آستان قدس

جهان پهلوان تختی از کشتی‌گیران نامدار ایرانی است که بسیاری از مدال‌های خود را به آستان قدس رضوی تقدیم کرده و بعد از آن نیز بسیاری دیگر از ورزشکاران این سنت را ادامه دادند که می‌توانید تمامی این آثار را در بخش گنجینه مدال تماشا کنید.

گنجینه ظروف قدیمی در آستان قدس رضوی

طبقه دوم موزه یکی دیگر از بخش‌های جذاب و تاریخی موزه آستان قدس را در دل خود جای می‌دهد که محل قرارگیری بسیاری از ظرف‌های سفالی، چینی و فلزی با نقوش مختلف است و مربوط به دوران‌های تاریخی می‌شود.

موزه قرآن در آستان قدس رضوی

بعد از اینکه بخش‌های مختلف موزه مرکزی را تماشا کردید بهتر است سری هم به موزه قرآن بزنید که تعداد زیادی از قرآن‌های خطی مربوط به قرن سوم تا سیزدهم را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

موزه فرش در آستان قدس رضوی

در سال ۱۳۹۰ یک ساختمان ۳ طبقه برای نمایش آثار نفیس و زیبا از فرش‌های ایرانی به‌صورت مستقل ساخته شد که برخی از آن‌ها قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارند. شما می‌توانید در این مکان تعدادی از فرش‌های خاص و زیبا همچون شاه عباسی، هفت شهر عشق و معراج را مشاهده کنید.

ادامه مطلب
هزینه برق استخراج بیت کوین در آمریکا در 2024 به 2.7 میلیارد دلار رسید_دریای تکنولوژی

در بیشتر روزهای سال مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی شاهد حضور بازدیدکنندگان زیادی است، شما می‌توانید برای سفر به مشهد بلیط قطار یا هواپیما و رزرو هتل را از طریق فلای تودی به‌راحتی انجام دهید.

1699282034 966 راهنمای بازدید از موزه های آستان قدس رضوی

جمع‌بندی

اگر بلیط خود را به مقصد مشهد از طریق فلای تودی خریداری کرده‌اید یادتان باشد که در برنامه سفرتان بازدید از موزه‌های جالب و جذاب آستان قدس رضوی را هم قرار دهید که دارای بخش‌های مختلفی مانند مرکزی، فرش و قرآن است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها