Canva برای رقابت جدی‌تر با ادوبی، ابزارهای طراحی Affinity را خرید

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی

پلتفرم طراحی تحت وب Canva مجموعه نرم‌افزارهای Affinity را خریداری کرده است تا بتواند با ادوبی (Adobe) رقابت جدی در صنعت طراحی دیجیتال داشته باشد. با وجود این قرارداد، Canva به برنامه‌های طراحی Affinity (با عناوین Affinity Designer ،Affinity Photo و Affinity Publisher) دسترسی اشکار می‌کند که هرکدام از آن‌ها از نظر کارکرد شبیه برنامه‌های فتوشاپ، ایلوستریتور و InDesign متعلق به ادوبی می باشند.

هرچند Canva در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به مبلغ خرید وفروش نکرده است، اما بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید که قیمت آن «چند صد میلیون پوند» است. این شرکت مستقر در استرالیا تلاش دارد تا کاربران حرفه‌ای بیشتری را جذب کند. در ژانویه سال جاری اظهار شده می بود که پلتفرم طراحی Canva، ماهانه نزدیک به ۱۷۰ میلیون کاربر جهانی جذب کرده است.

رقابت جدی‌تر با ادوبی

Affinity Designer 2

اما برخلاف ادوبی، Canva برنامه طراحی منحصربه‌فردی ندارد که افراد حرفه‌ای همانند تصویرسازان، عکاسان و ادیتورهای ویدیو را به خود جذب کند؛ به این علت خرید Affinity می‌تواند در این عرصه به Canva پشتیبانی کند.

مطابق بیانیه این شرکت، اکنون بیشتر از سه میلیون کاربر در سراسر جهان از برنامه‌های Affinity منفعت گیری می‌کنند. یکی از دلایلی که علتافزایش تعداد کاربران این پلتفرم شده، تصمیم آن برای اراعه برنامه‌های Affinity با یک بار خرید است و به گفتن ساده‌تر، منفعت گیری از این برنامه‌ها نیازی به پرداخت اشتراک ماهانه ندارد؛ درحالی‌که ادوبی ابزارهای طراحی خود را بر پایه یک سیستم مبتنی بر اشتراک اراعه می‌کند.

«کامرون آدامز»، یکی از بنیان‌گذاران Canva، در مصاحبه‌ای با Sydney Morning Herald خبرداد که برنامه‌های Affinity هم چنان از پلتفرم Canva جدا خواهند می بود، اما انتظار می‌رود که در طول زمان ادغام‌های کوچکی نیز انجام بشود.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

[ad_2]

منبع