
[ad_1]
وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) امکان پذیر در نیمه اول سال جاری میلادی علیه اپل یک «پرونده ضدانحصار گسترده» راه اندازی دهد. بر پایه گزارشهای حاضر، انگارً این آژانس در حال انجام «مرحله های پایانی» تحقیقات خود است که روی کنترل شرکت بر سرویسهای سختافزاری و نرمافزاری تمرکز دارد و این نوشته را بازدید میکند که رویکرد غول فناوری چطور رقابت را برای رقیب ها و این چنین منفعت گیری از محصولات رقیب توسط مشتریان سختتر کرده است.
نیویورک تایمز در گزارشی میگوید تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده فراتر از چیزی که قبلاً گزارش شده می بود ادامه اشکار کرده است. منبع های این نشریه اظهار کردهاند که DOJ در تحقیقات خود روی این نوشته تمرکز کرده است که اپل واچ چطور نسبت به دیگر دستگاههای پوشیدنی رقیب، بهتر با سرویسهای آیفون یکپارچه میبشود و پلتفرمهای رقیب چطور از دسترسی به iMessage منع شدهاند.
مذاکرات دیگر شرکتها با وزارت دادگستری علیه اپل
انگارً مدیران اپلیکیشن Beeper که سال قبل میلادی معارفه شده می بود و دسترسی به iMessage در اندروید را فراهم میکرد، بعد از این که اپل چندین بار تلاش کرد تا دسترسی به iMessage را مسدود کند، با بازرسان سخن بگویید کردهاند. علاوهبراین، شرکت Tile که زمانها قبل از وجود AirTag، ردیابهای بلوتوثی خود را ساخته نیز با وزارت دادگستری مذاکراتی داشته است.
متا شرکت فرد دیگر است که مذاکراتی شبیهی با DOJ داشته است و این سازمان را تشویق کرده تا ابزار حریم خصوصی App Tracking Transparency اپل را بازدید کند. این سیستم که به اختصار ATT نامیده میبشود، سال ۲۰۲۱ راهاندازی شد و به کاربران اجازه میدهد تا از جمعآوری دادههای خود توسط تبلیغکنندگان جلوگیری کنند، متا سال ۲۰۲۲ حرف های می بود که این ویژگی میتواند ۱۰ میلیارد دلار به آنها زیان بزند.

نیویورک تایمز این چنین ادعا کرده که بازرسان DOJ به کارمزد دریافتی اپل از خریدهای دیجیتال آیفون نیز دقت کردهاند، موضوعی که اسپاتیفای (Spotify) و اپیک گیمز (Epic Games) در طول سالهای قبل درمورد آن سخن بگویید کردهاند.
دولت فدرال ایالات متحده اکنون روی پروندههای ضدانحصار غولهای فناوری متمرکز شده است. وزارت دادگستری این چنین در حال پیگیری دو پرونده ضدانحصار علیه گوگل است (یکی برای جستجو و فرد دیگر برای تبلیغات). در همین حال نیز FTC از متا و آمازون شکایت کرده است.
[ad_2]
منبع