نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
به نقل از مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، چتبات هوشمند دانابات با مقصد دستیابی به بهترین سطح پاسخگویی به کاربران فارسیزبان و بهینهسازی فرایند کاری مراکز پشتیبانی، در دسترس کسبوکارها قرار گرفت. این چتبات هوشمند، از بهروزترین مدلهای بزرگ زبان فارسی برای جوابدهی به سوالات کاربران منفعت گیری میکند و به همین علت، عملکردی سریع، دقیق و روان در پاسخگویی به مخاطبان دارد.
هسته یادگیری هوشمند دانابات که از فناوری یادگیری ماشین (Machine learning) منفعت میبرد، این امکان را به چتبات میدهد تا مدام با تازه ترین الگوریتمهای هوش مصنوعی بهروزرسانی بشود و به سوالات متداول کاربران جواب دهد. بدین ترتیب، هر سازمان میتواند سؤالات پرتکرار و اطلاعات تکمیلی کسبوکار خود را با یک فایل word یا PDF در هسته یادگیری هوشمند دانابات بارگذاری کند و به این طریق، شیوه و چارچوبهای پاسخگویی را به چتبات اختصاصی خود آموزش دهد. گفتگوی دانابات با کاربران به طور کامل در چارچوب دادههایی است که از جانب مدیر پنل دریافت میکند و امکان هرگونه اشتباه در پاسخگویی و اراعه اطلاعات غلط را به حداقل میرساند. این در حالی است که فرایند یادگیری چتبات هیچ زمان متوقف نمیبشود و مدام با دریافت دادههای تازه، کارکرد خود را بهبود میدهد.
دانابات با تلفیق قابلیت یادگیری پیشرفته خود و الگوریتمهای هوش مصنوعی مولد (Generative AI)، نحوه پاسخگویی اپراتورهای انسانی را همانندسازی میکند و عملکردی بهمراتب سریع تر را به نمایش میگذارد. این قابلیت علتمیبشود تا مشتریان، بهراحتی مرحله های گوناگون کارهای بانکی نظیر افتتاح حساب و… را طی کنند که نتیجه آن را میتوان در ارتقا سطح خورسندی مشتریان و افزایش سودآوری مجموعه مشاهده کرد.
دانابات از ویژگیها و فیچرهای متنوعی برخوردار است که دست کسبوکارها را برای شخصیسازی و اراعه بهترین توانایی کاربری به مشتریان باز میگذارد. این چنین این دستیار هوشمند، به یک داشبورد آنالیز آماری حرفهای برای مدیریت جامع دادههای چتبات تجهیزاست که به صاحبان کسبوکار این امکان را میدهد تا نظارت کاملی بر همه دادهها و آمارها نظیر سابقه گفتگوی چتبات با کاربر، نوشته سوالات پرتکرار ، مقدار رضایت مشتریان از نحوه پاسخگویی چتبات و کارکرد کلی چتبات داشته باشند و اطلاعات ارزشمندی را برای ارتقا کسبوکار خود دریافت کنند.
تقاضای منفعت گیری از هوش مصنوعی توسط شرکتهای ایرانی، مدتی است که اغاز شده و با روندی امیدوارکننده به رشد خود ادامه میدهد. مجموعههایی همانند بانکها و مؤسسات مالی، کارگزاریهای بورس، بیمهها، فعالان حوزه فینتک، فروشگاههای بزرگ اینترنتی و دیگر کسبوکارهایی که بهصورت روزانه با مشتریان بیشماری سروکار دارند، بیشترین استقبال را از چتباتهای هوشمندی همانند دانابات داشتهاند و به جهت صرفهجویی در هزینهها و بهبود کارایی، فرایند هوشمندسازی مرکز حمایتخود را اغاز کردهاند.
چتبات هوشمند دانابات هماکنون اراعه شده و در دسترس کسبوکارهای داخلی قرار دارد. برای دریافت مشاوره رایگان و هوشمندسازی مرکز حمایتخود، با کارشناسان دانابات در ربط باشید.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار