نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
منصوری در یکی از تیونهای تازه خود، سراغ نخستین کراساوور تاریخ فراری، مدل پوروسانگوئه، رفته است. منصوری پوگناتور در واقع نسخه تیونشده فراری پوروسانگوئه توسط منصوری است. این ماشین بهعلت ظاهر شگفتوغریبش موردتوجه رسانهها قرار گرفته است.
منصوری در قبل نیز تیونهای عجیبی را روی برخی خودروها انجام داده می بود. این تیونهای غیرمتعارف در واقع منصوری را مشهور کردهاند. کلمه «Pugnator» در لاتین بهمعنی رقیب است و انتخابی او گفت و گوبرانگیز برای نام ماشین محسوب میبشود؛ به این علت منصوری پوگناتور همانند ظاهرش، نام حاشیهسازی نیز دارد.
تغییرات ظاهری منصوری روی فراری پوروسانگوئه آنقدر گسترده بودهاند که بهسختی قابلشناسایی است. منصوری از رنگ قرمز خاصی موسوم به «Vermillion» برای این ماشین منفعت گیری کرده است. قرمز متالیک قوی و درعینحال ظریف با دیگر ادوات ماشین که مشکی می باشند، ترکیب جذابی به وجود آورده است. بااینحال کاپوت ماشین و قطعات کیت بدنه فقط مطرح فیبرکربن می باشند. منفعت گیری از قطعات مطرح فیبرکربن بهجای قطعات مهم، علتمیبشود این تیونینگ تا حدی دستکم گرفته بشود.
کیت بدنه عظیم منصوری برای فراری پوروسانگوئه
کیت بدنه منصوری برای مدل پوگناتور آنقدر بزرگ است که رینگهای FC.5 این ماشین بهسختی دیده خواهد شد. این رینگها در جلو ۲۲ و در عقب ۲۳ اینچی می باشند. باوجود این که زمان بسیاری صرف طراحی این رینگها شده، چندان در معرض دید نیستند و جلبدقت نمیکنند.
منصوری همانند دیگر تیونینگهایش، قوت پیشرانه را نیز ارتقا داده است. فراری پوروسانگوئه بعد از تیونینگ منصوری ۷۵۵ اسببخار قوت و ۷۳۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. سیستم اگزوز اسپرت تازه منصوری با ۴ لوله تازه نیز تنفس مناسبی برای پیشرانه فراهم میآورند.
همانند ظاهر خارجی، کابین منصوری پوگناتور نیز دستخوش تغییرات تعداد بسیاری شده است. چرم عاجرنگ با تزیینات قرمز و قطعات مطرح کربن، فضایی مجلل در این ماشین به وجود آورده است. کمربندهای ایمنی آرمدوزی شدهاند و پدالها نیز از نوع آلومینیومی می باشند. فرشهای کف و رودریها نیز بهشکلی طراحی شدهاند که نمایانگر آسودگی کاربران باشند. منصوری تا این مدت قیمت پوگناتور را اظهار نکرده است.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار