نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
تعداد بسیاری از شبکههای اجتماعی و مطلبرسانها عمل به اراعه نسخهای سبکتر و سادهتر از اپهای خود میکنند که طبق معمولً تنها امکانات پایه را شامل میبشود. انگارً اسنپچت هم تصمیم دارد این رویه را جستوجو نماید و بهزودی به گمان زیادً ناظر اراعه نسخه جدیدی از آن را خواهیم می بود.
چرا اسنپچت به سراغ انتشار کردن نسخه سادهتر میرود؟
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، در نامهای به کارمندان خود اشاره کرده است که این شرکت مشغول آزمودن نسخهای سادهتر از اپ خود است که مقصد از اراعه آن، بهبود دسترسپذیری پلتفرم و آسانشدن کاربری خواهد می بود. یقیناً باید اشاره کنیم که شرکت تحت مدیریت او، سابقه چندان خوبی در عرصه انتشار کردن نسخههای تازه ندارد و در سال ۲۰۱۸ بعد از عمل به بازطراحی اپلیکیشن خود، با ناکامی روبه رو شد.
بهنظر میرسد که یکی از اهداف ارسال نامه به کارمندان اسنپچت، بهبود روحیه آنها بوده است؛ چون این شرکت سال مالی چندان خوشایندی را سپری نمیکند و بیشتر از ۵۰ درصد از قیمت سهام خود را در سال ۲۰۲۴ از دست داده است. این چنین او گفتن کرده است که اندوختهگذاران نسبت به بهشدت رشد مجموعه ابراز نگرانی کردهاند.
از دیگر اهداف اراعه نسخه ساده و سبکتر از اسنپچت، بازجذب کاربران قدیمی است که بهعلت طراحی غیرمدرن و ناخوشایند اپ در قیاس با دیگر شبکههای اجتماعی، آن را کنار گذاشتهاند. جوانان و نوجوانان در سالهای تازه نسبت به اسنپچت، اقبال بیشتری نشان دادهاند و این پلتفرم مدام در جذب نظر دیگر طیفها با مشکل مواجه شدهاست.
اشپیگل در سال ۲۰۱۷ هم نسبت به سخت بودن فرایند منفعت گیری از اسنپچت و سختی افراد نه چندان جوان در منفعت گیری از آن اعتراف کرده می بود. در همین جهت، بازطراحی اپلیکیشن در سال سپس انجام شد، اما مشکلات فنی بسیاری را در پی داشت که در نهایت، به طرد زیاد تر از سوی کاربران منتهی شد. حتی در آن سال، کارزاری برای حذف آپدیت توسط کاربران شکل گرفت که نزدیک به ۱.۲ میلیون امضا جمع کرد و حتی افراد مشهور نیز از آن حمایتنمودند. با همه اوصاف، اشپیگل به کارمندان خود وعده داده است که فرایند تست نسخه بازطراحی شده با بازخورد مثبت همراه بوده و فاجعه سال ۲۰۱۸ مجدداً تکرار نخواهد شد.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار