نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
انویدیا بهگفتن یکی از غولهای هوش مصنوعی درحالحاضر دارای قیمت بازار ۲.۹ تریلیون دلار است و تنها دو شرکت اپل و مایکروسافت از این اغاز عبور کردهاند. با نگاهی به آینده، آمازون و آلفابت نیز میتوانند از قیمت جاری انویدیا پیشی بگیرند و اکنون در گزارشی حرف هایشده این شرکتها تا سال ۲۰۲۹ به لیست شرکتهای ۳ تریلیون دلاری اضافه خواهند شد.
بر پایه این گزارش، قیمت بازار آمازون درحالحاضر ۱.۹ تریلیون دلار است و این شرکت برای رسیدن به قیمت ۳ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۹ باید ۵۸ درصد بازدهی کلی داشته باشد. آلفابت نیز درحالحاضر ۲ تریلیون دلار قیمت دارد و برای رسیدن به مقصد ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۹ باید ۵۰ درصد بازدهی کل را گزارش کند.
پیشبینی شرایط آمازون و آلفابت در آینده
در ادامه این گزارش به فعالیتهای جاری شرکتهای مذکور که اندوختهگذاران باید به آنها دقت کنند اشاره شده است.
تجارت الکترونیک، تبلیغات دیجیتال و خدمات ابری تجارتهای مهم آمازون محسوب خواهد شد. این شرکت محبوبترین بازار آنلاین ایالات متحده از نظر بازدیدکننده را در اختیار دارد و ۴۱ درصد از فروش داخلی را به خود تعلق داده است.
آمازون این چنین سومین شرکت بزرگ حوزه فناوری جهان در عرصه تبلیغات است، اما بر رسانههای خردهفروشی تسلط دارد، اصطلاحی که به خدمات تبلیغات دیجیتال اراعهشده توسط خردهفروشان اشاره دارد.
درنهایت، خدمات وب آمازون (AWS) بزرگترین سرویس ابری عمومی است و سهم بازار آن در سه ماهه ژوئن به ۳۲ درصد رسید. «اندی جاسی»، مدیرعامل شرکت، اخیراً به تحلیلگران حرف های می بود:
«در طول ۱۸ ماه قبل، AWS بیشتر از دو برابر زیاد تر از مجموع دیگر اراعهدهندگان ابری بزرگ، ویژگیهای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مولد را در دسترس عموم قرار داده است.»
برای آینده، تخمینزدهشده که قسمت تجارت الکترونیک آمازون تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۹ درصد رشد خواهد کرد و هزینههای صرفشده در رسانههای خردهفروشی در همین دوره سالانه ۲۴ درصد افزایش مییابد. فروش سرویسهای ابری نیز مطابق پیشبینی کارشناسان تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۱۹ درصد افزایش اشکار میکند تا آمازون شانس خوبی برای رشد فروش دورقمی در ۴ یا ۵ سال آینده داشته باشد.
حوزه مهم فعالیت آلفابت نیز شامل تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری میبشود. این شرکت دارای شش محصول است که ماهانه به بیشتر از دو میلیارد کاربر خدمات میدهد. ازجمله با اهمیت ترین آنها میتواند به یوتیوب و موتور جستجوی اینترنتی گوگل اشاره کرد.
مطابق این گزارش، آلفابت ۲۷.۴ درصد از هزینه کل تبلیغات جهانی سال جاری را به خود تعلق خواهد داد. این کار علتمیبشود تا غول فناوری بیشتر از پنج درصد از متا پلتفرمز، دومین تبلیغکننده دیجیتال بزرگ در جهان، جلوتر باشد.
از سویی، Google Cloud سومین اراعهدهنده خدمات ابری در جهان است و سهم بازار آن نسبت به سال قبل به ۱۲ درصد رسیده است.
برای آینده آلفابت پیشبینیشده که هزینههای مربوط به تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۱۰ درصد رشد خواهد کرد. با افزایش ۱۹ درصدی هزینههای مربوط به سرویسهای ابری، آلفابت نیز شانس خوبی برای رشد دورقمی درآمد خود در طول ۴ تا ۵ سال آینده خواهد داشت.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار