
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی دریای تکنولوژی
سپس از کشمکش زیاد، اپل مجدداً به اسپاتیفای اجازه داده است قیمت مطرحها و پیشنهادهای تبلیغاتی خودش را برای کاربران این اپ در پلتفرم iOS نمایش دهد. اپل درنتیجه فشارهای اتحادیه اروپا ناچار به تعدیل برخی قوانین سختگیرانه اپ استور شده است.
به نقل از The Verge، اپل و اسپاتیفای سالها بر سر این نوشته مناقشه داشتند و اسپاتیفای حتی اپل را به دادگاه کشاند تا بتواند قیمت پلنهایش را به کاربران نمایش دهد. نمایش قیمت هر پلن استریم موسیقی به کاربر امکان پذیر ویژگی پیشپاافتادهای به نظر برسد اما اپل سالها این امکان را از اسپاتیفای گرفته می بود.
اکنون سپس از اظهار جریمه نزدیک به ۲ میلیارد دلاری اپل در اتحادیه اروپا و قوانین تازه ضدانحصار که توسط قانونگذاران این قاره تصویب شده، اسپاتیفای مجدد میتواند قیمت پلنها و پیشنهادهای تبلیغاتی خود را در اپ iOS به نمایش بگذارد.
برخی محدودیتها تا این مدت پابرجاست
بهرغم این که تغییرات تازه برای اسپاتیفای پیروزی محسوب میبشود اما برخی محدودیتها تا این مدت از بین بردن نشدهاند؛ برای مثال، این سرویس نمیتواند برای هدایتکردن کاربران از اپلیکیشن iOS به سایت خود لینک به اشتراک بگذارد؛ چون درصورت انجام این کار باید کارمزد ۲۷ درصدی به اپل پرداخت کند. این پلتفرم حتی ادعا میکند اپل اجازه درج آدرس spotify.com بدون لینک را هم صادر نمیکند؛ به این علت هر نوع امکان هدایت کاربران به سایت بسته شده است.
همزمان با اجرای این تغییرات، اسپاتیفای درحال راهاندازی کمپینی در اتحادیه اروپاست تا از کاربران بخواهد ترقی اشتراکهای خود را از طریق وبسایت این سرویس انجام بدهند تا ناچار نباشند کارمزد گزافی به اپل پرداخت کنند.
یقیناً اسپاتیفای تنها قربانی سیاستهای سختگیرانه اپ استور نیست و تعداد بسیاری از اپلیکیشنها و بازیها در سالهای تازه بهعلت منطبق نبودن با سیاستهای این فروشگاه از دسترس کاربران خارج شدهاند. در تازه ترین مورد، اپل اپلیکیشن Patreon را تهدید کرده که اگر سراغ منفعت گیری از سیستمهای پرداخت فرعی برود، از اپ استور حذف میبشود.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار