
[ad_1]
از سال ۲۰۲۶، کاربران شبکه ژاپنی راکوتن (Rakuten) میتوانند از طریق سرویس ماهوارهای شریک آمریکایی آن، یعنی AST SpaceMobile تماس برقرار کرده و به اینترنت دسترسی داشته باشند. Rakuten این چنین اظهار کرده که با شناخت چالشهای فنی این ضمانت، زمانبندی و دامنه خدمات آن میتواند تحول کند.
منفعت گیری از ماهوارهها برای افزایش پوشش و قابلیتهای تلفنهای هوشمند معمولی یکی از عرصههای مورد دقت جاری محسوب میبشود و اپل نیز سرویس SOS مبتنی بر ماهواره خود را به تازه ترین آیفونهایش اضافه کرده است. هواوی نیز سرویس ماهوارهای خود را به سری میت ۶۰ پرو اضافه کرده است.
Rakuten و AST SpaceMobile همکاری استراتژیک خود را در سال ۲۰۲۰ با مقصد منفعت گیری از ماهوارههای مدار پایین زمین برای اتصال به تلفنهای هوشمند اغاز کردند.
«هیروشی میکیتانی»، رئیس راکوتن، او گفت:
«میخواهم پوشش فیزیکی و جغرافیایی ۱۰۰ درصدی را برای ژاپن تشکیل کنم. مردم میتوانند از طریق کشتی یا هواپیما تماس تلفنی مستقیم برقرار کنند.»
مقصد این سرویس اراعه پوشش به مناطق صعبالعبور و دور از دسترس ازجمله مناطق کوهستانی و جزایر است. این چنین در اوقات بلایای طبیعی همانند زلزله نیز سودمند خواهد می بود.

AST SpaceMobile در آوریل ۲۰۲۳ یک تماس صوتی موفق از طریق ماهواره از تگزاس به ژاپن را اظهار کرده می بود. خود میکیتانی نیز یک تماس تلفنی آزمایش در ژانویه ۲۰۲۴ انجام داد و شخصی از هاوایی با او تماس گرفت. این شرکت آمریکایی تا این مدت اظهار نکرده که سرویس صوتی تجهیزبه ماهواره آن چه وقتی به عموم مردم خارج از ژاپن اراعه میبشود.
این چنین این خبر علتشده تا سهام Rakuten بیشترین رشد دو روزه خود را در تقریباً سه سال قبل توانایی کند.
[ad_2]
منبع